Sveiki visiem! ...jautājums - no kurienes es nāku, manas dzimtas saknes - mani ir vienmēr interesējis.Tāpēc esmu šajā blogā ar vecvectēva Paul Max Bertschy uzvārdu.Viņa darbi liecina par to, kāds viņš bija cilvēks. Vecvectēva mūža darbs- uzceltā Liepājas pilsēta, kurā arī es piedzimu, liecina par viņa milzīgo gara spēku.Tādā veidā es būšu savienota garīgā pasaulē ar viņu, un ar Dieva palīdzību man būs vieglāk izpausties gan darbos, gan domās, gan dvēselē un garā. Mana devīze- Vienoti Garā!

sestdiena, 2013. gada 21. septembris

Pirms 105 gadiem miris Liepājas mērs Viljams Dreiersdorfs


Kā teikts Liepājnieku biogrāfiskajā vārdnīcā, pirms 105 gadiem miris pašvaldību darbinieks, Jaunvāciešu vadonis Viljams Dreiersdorfs, no 1906. līdz 1908.gadam bijis Liepājas mērs.

Pašvaldību darbinieks Viljams Dreiersdorfs dzimis 1850.gadā. 1875.gadā absolvējis universitāti, jurists. No 1881. līdz 1899.gadam bijis Kurzemes tiesas advokāts, 1892.–1903.g. Liepājas pilsētas krājkases direktors. Jaunvāciešu vadonis, 1902.gada Liepājas domes vēlēšanās jaunvāciešu komitejas priekšnieks. No 1906.gada līdz 1908.gadam Liepājas pilsētas galva, izpelnījās darbīga, lojāla un konservatīvi noskaņota vadītāja slavu.


Saglabāja dzimto valodu Liepājas latviešu pamatskolās. Atbalstījis brīvostas projektu, ūdensvada ierīkošanu, pilsētas tirgus būvi, uzstājies par tautību vienlīdzību pilsētas pārvaldē un pret vēlēšanu tiesību ierobežojumiem mazturīgiem latviešiem. Viņa laikā turpinājās Liepājas centra apbūve, sākta vienota ūdensvada un kanalizācijas izbūve. Miris 1908.gada 30.augustā Āhenē (Vācija), apbedīts Liepājā, Līvas kapos.



Piektdienā, 30. augustā, 2013 | BIRKAS: grāmata liepājnieki , Viljams Dreiersdorfs

Nav komentāru: