Sveiki visiem! ...jautājums - no kurienes es nāku, manas dzimtas saknes - mani ir vienmēr interesējis.Tāpēc esmu šajā blogā ar vecvectēva Paul Max Bertschy uzvārdu.Viņa darbi liecina par to, kāds viņš bija cilvēks. Vecvectēva mūža darbs- uzceltā Liepājas pilsēta, kurā arī es piedzimu, liecina par viņa milzīgo gara spēku.Tādā veidā es būšu savienota garīgā pasaulē ar viņu, un ar Dieva palīdzību man būs vieglāk izpausties gan darbos, gan domās, gan dvēselē un garā. Mana devīze- Vienoti Garā!

sestdiena, 2013. gada 23. februāris

Latvju lakats.

Mani ieinteresēja  Latvijas karoga rašanās vēsture, un es nolēmu veltīt šim stāstam savu rokdarbu, kuru tā arī nosaucu- Latvju lakats. Dzijas krāsa un pati dzija ir īsta lauku  dzija sarkanbrūnā krāsā, kuru es saņēmu mantojumā kā dāvanu  jau no šīs dzīves aizgājušās Annas. Un dziju pārtinot, iedevu tai jaunu elpu, jo kamoliņi bija satīti ļoti stingri. Man vecmāmiņa mācīja to, ka dzijai ir jāelpo, tāpēc tā ir jātin kamolos brīvi. Un tā  šī dzija sāka elpot, un to tinot es sajutu, ka man gribas tādu ļoti lielu lakatu, kas sildītu, kurā varētu ietīties, bet, kas sildītu ne tikai fiziski, bet arī garīgi, un man bija skaidrs, ka šajā lakatā noteikti ietamborēšu baltu  svītru, kāda ir Latvijas karogā, bet ne vienu, bet gan četras, kas simbolizēs latvijas spēku dažādos vēstures etapos. Šīs svītras es pakāpeniski samazināju, it kā simboliski domājot par to, kā vēstures gaitā ar vēsturiskiem notikumiem mainās Latvijas tautas nacionālā pašapziņa, un šodienas globalizācijas laikmetā tā ir knapi saskatāma. 

     Maria Bertschy





Latvijas Karoga rašanās vēsture.
              

1 komentārs:

Anonīms teica...

Lakats ir ļoti skaists,kā pati Latvija!